مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 آذر 1399 ساعت 11:052020-12-01پزشكي

انگ اجتماعی مشکلی که بیماران مبتلا به ایدز با آن دست و پنجه نرم می کنند


کارشناس بیماری های عفونی و ایدز دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: در حال حاضر مهمترین مشکلی که بیماران مبتلا به ایدز با آن دست و پنجه نرم می کنند بحث انگ اجتماعی است.

- ایسنا/خراسان شمالی کارشناس بیماری های عفونی و ایدز دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: در حال حاضر مهمترین مشکلی که بیماران مبتلا به ایدز با آن دست و پنجه نرم می کنند بحث انگ اجتماعی است.

پسندیده در گفت و گو با ایسنا، با تصریح بر اینکه باید نگاه جامعه نسبت به بیماران مبتلا به ایدز تغییر یابد، اظهارکرد: در واقع باید به این نکته توجه داشته باشیم که بسیاری از بیماران مبتلا به ایدز بدون آگاهی به این بیماری مبتلا شده اند.

وی تصریح کرد: انگی که نسبت به این بیماران وجود دارد، موجب شده تا این بیماران به هیچ وجه بروز ندهند که مبتلا به ایدز هستند و همین امر ممکن است گاهی اوقات مشکلاتی را نیز به همراه داشته باشد.

پسندیده افزود: به عنوان مثال زمانیکه بیمار مبتلا به ایدز به دندان پزشکی مواجعه می کند ممکن است پزشک را از این بیماری مطلع نکند و از سوی دیگر خود دانشگاه علوم پزشکی نیز به علت تابوی موجود در بیماری یابی این بیماران با مشکل مواجه شوند.

وی ادامه داد: در واقع مردم باید به این امر آگاهی داشته باشند که بیماران مبتلا به ایدز تحت درمان قرار دارند و همین امر نیز موج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انگ اجتماعی مشکلی که بیماران مبتلا به ایدز با آن دست و پنجه نرم می کنند

انگ اجتماعی مشکلی که بیماران مبتلا به ایدز با آن دست و پنجه نرم می کنند