مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 آذر 1399 ساعت 10:202020-12-01اقتصادي

تولید داروی موثر دامپزشکی از گیاهان دارویی در کاشان


قائم مقام مدیرعامل شرکت داروسازی باریج اسانس از تولید نخستین داروی دامپزشکی گیاهی ضد کوکسیدیوز طیور بانام کوکسی میسین باریج در این شرکت دانش بنیان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کاشان، سارا حجازی در رابطه با تولید داروی گیاهی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: محققان این شرکت در راستای حمایت از تولید داخلی و جلوگیری خروج ارز از کشور نخستین داروی دامپزشکی گیاهی ضد کوکسیدیوز طیور بانام کوکسی میسین باریج در این شرکت دانش بنیان تولید کردند.

قائم مقام مدیرعامل شرکت داروسازی باریج اسانس با بیان اینکه این داروی گیاهی مورد استفاده طیور را روانه بازار کردند، گفت: کوکسی میسین باریج از گیاه درمنه خزری یا گواندواش از خانواده کاسنی و جنس درمنه ساخته شده است.

وی با اشاره به اینکه داروهای ضد کوکسیدیوز محدودیت هایی را برای استفاده طیور ایجاد می کند، اظهار داشت: کوکسی میسین باریج هیچ گونه محدودیتی ندارد، برای انواع طیور قابل استفاده است و هیچ گونه عوارضی در گوشت و تخم مرغ برای انسان ایجاد نمی کند.

فاطمه عندلیب دامپزشک مرکز تحقیقات شرکت داروسازی باریج اسانس نیز در این زمینه گفت: داروهای ضدکوکسیدیوز بطور معمول مقاومت دارویی ایجاد می کنند و نمی توان در دوره بعدی برای گله طیور از آن استفاده کرد درحالی که مرغدار می تواند کوکسی میسین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید داروی موثر دامپزشکی از گیاهان دارویی در کاشان

تولید داروی موثر دامپزشکی از گیاهان دارویی در کاشان