مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 آذر 1399 ساعت 06:252020-12-01اقتصادي

کاهش 20 درصدی حجم آب سدها در آذربایجان غربی/ امیدواریم بارش های پاییزه جبران کند


اتابک جعفری در گفت وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، با اشاره به کاهش 20 درصدی میزان آب سد های استان در حال حاضر نسبت به زمان مشابه سال گذشته، اظهار داشت: از 14 سد موجود در استان، 9 سد کمتر از پارسال آب دارند.

وی افزود: آب موجود در پشت سدهای بوکان، مهاباد، شهرچای ارومیه، ساروق تکاب، زولای سلماس، ماکو، آغ چای چایپاره، ارس 2 و قیقاج پلدشت کمتر از سال گذشته و سدهای حسنلوی نقده، دریک سلماس، سیلوه پیرانشهر، کرم آباد پلدشت و شهید قنبری ماکو نیز بیشتر از سال گذشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی تصریح کرد: از این تعداد بیشترین کاهش مربوط به سدهای بوکان و شهرچای ارومیه به ترتیب با 74 و 71 میلیون مترمکعب است.

جعفری ادامه داد: در حال حاضر، سدهای بوکان، آغ چای، شهرچای و مهاباد که چهار سد بزرگ استان را شامل می شوند، به ترتیب 184، 159، 101 و 75 میلیون مترمکعب آب دارند.

وی با اشاره به وجود 731 میلیون مترمکعب آب در پشت سدهای آذربایجان غربی، اظهار داشت: 71درصد این میزان در چهار سد بوکان، مهاباد، آغ چای و شهرچای قرار دارد.

این مقام مسوول بیان کرد: همچنین در حال حاضر 54میلیون مترمکعب آب در پشت سد سیلوه پیرانشهر، 43میلیون مترمکعب در پشت هریک از سددهای ماکو و زولای سلماس، 22میلیون مترمکعب پشت سد ساروق تکاب، 19میلیون مترمکعب پشت سد حسنلوی نقده و 10م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 20 درصدی حجم آب سدها در آذربایجان غربی/ امیدواریم بارش های پاییزه جبران کند

کاهش 20 درصدی حجم آب سدها در آذربایجان غربی/ امیدواریم بارش های پاییزه جبران کند