مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 آذر 1399 ساعت 17:202020-11-30اجتماعي

جلوه های دیدنی طبیعت زمستانی در سراسر خلخال


این روزها طبیعت برفی جاده خلخال به اسالم و حرکت مارپیچی این جاده در دل کوه ها و گردنه سخت گذر الماس، زیبایی شگفت انگیزی را خلق کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل، سد نساز این روزها یکی از زیباترین چشم اندازها در 125 کیلومتری شهر خلخال است که در مسیر پرندگان مهاجر و آبزی قرار گرفته و زیبایی بی نظیر زلال آب دریاچه این سد یکی از بی نظیرترین چشم اندازها است.

آب این سد که از چشمه کناردست آن تامین می شود، شیرین و گورا بوده و این روزها در فصل پاییز در مسیر راه روستایی نساز و طویستان، تصویری از آرامش را در ذهن ها ماندگار می کند.

در سوی دیگر خلخال، زیبایی بی نظیر دیگری رهگذران را متحیر می کند؛ طبیعت برفی جاده خلخال به اسالم و حرکت مارپیچی این جاده در دل کوه ها و گردنه سخت گذر الماس، زیبایی شگفت انگیزی را خلق کرده است.

به خاطر زیبایی تن پوش برف در دل کوه ها و دره ها، مسیر سیاه رنگ جاده در میان انبوهی از برف و یخ، واقعا دیدنی است؛ اکنون در گردنه الماس بیش از 80 سانتی متر برف بر زمین نشسته و دیدن خانه های چوبی در ییلاقات مسیر خلخال به اسالم بیش از بیش دل هر رهگذری را در برف و کولاک این گردنه می رباید.

هر چند این گردنه سخت گذر بوده و این روزها برای مسافران با کولاک و بارش سنگین برف موجب زحمت می شود اما در پایان زمستان، این دشت سردی زمس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جلوه های دیدنی طبیعت زمستانی در سراسر خلخال

جلوه های دیدنی طبیعت زمستانی در سراسر خلخال