مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 آذر 1399 ساعت 09:502020-11-30بين الملل

بهار عربی: اولین انقلاب اسمارتفونی


رسانه های اجتماعی و اسمارتفون ها یک دهه پیش برای مدتی کوتاه به معترضان جوان بهار عربی همچنان که روحیه انقلابی آنها در فضای مجازی انعکاس می یافت، - رسانه های اجتماعی و اسمارتفون ها یک دهه پیش برای مدتی کوتاه به معترضان جوان "بهار عربی" همچنان که روحیه انقلابی آنها در فضای مجازی انعکاس می یافت، یک برتری تکنولوژیکی دادند که به سرنگون کردن دیکتاتوری های کهنه کمک کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، حکومتها در سراسر شمال آفریقا و خاورمیانه در حالی غافلگیر شدند که شور قیامهای مردمی با سرعت اینترنت و از طریق فیسبوک، یوتیوب و توییتر گسترش پیدا کرد.

برای این جنبشهای دموکراسی خواهانه تاسف برانگیز این بوده که دولتهای مستبد از آن زمان در رقابت بر سر تسلیحات دیجیتالی جلو آمده و نظارتهای سایبری، سانسورگری اینترنتی و ارتشهای ترولها را به زرادخانه های تسلیحاتی خود اضافه کردند.

هر چند که به اصطلاح بهار عربی برای بسیاری یک بارقه مختصر امید را ارائه کرد، در پایان منجر به حتی حکومتهای سرکوبگرتر در اکثر کشورها و همچنین جنگهای ادامه دار ویرانگر از جمله در لیبی، سوریه و یمن شد.

با این حال کهنه کاران آن دوره می گویند که این قیامها یک نقطه عطف بود که طی آن بومیان، دیجیتال دوران اعتراضات هشتگی از جنبش اشغال وال استریت گر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهار عربی: اولین انقلاب اسمارتفونی

بهار عربی: اولین انقلاب اسمارتفونی