مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 آذر 1399 ساعت 09:252020-11-30پزشكي

بررسی جریان خون در عروق برای ساخت رگ های مصنوعی


محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به بررسی عددی جریان خون و تحلیل آن شدند که در مهندسی پزشکی و ساخت رگ های مصنوعی کاربرد دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حسین تمیم فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مجری طرح تحلیل عددی جریان ضربانی خون بر انتقال لیپوپروتین های کم چگال ( ال دی ال ) در رگ کرونر چپ خمیده با فرض غیر نیوتونی خون گفت: نظر به رشد روزافزون بیماری های قلبی عروقی خصوصا تصلب شرایین در جوامع امروز بشری، مطالعه خاستگاه، نقاط مستعد و عوامل موثر در بروز این عارضه بیش از پیش احساس می شود.

وی افزود: مدل سازی های ساده که اغلب با واقعیت فیزیولوژی پیچیده رگ های کرونری اختلاف بسیاری داشته از یکسو و ارایه حل های تقریبی از سوی دیگر، ضرورت انجام یک پژوهش جامع دقیق را در جهت مرتفع ساختن این نواقص ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: نتایج این رساله می تواند به متخصصان قلب در جهت کشف نقاط پر خطر و مراحل شکل گیری تصلب شریان کمک شایانی کند.

تمیم با بیان اینکه مقایسه نتایج این پژوهش با تصاویر آنژیوگرافی از شکل گیری هسته های اولیه پلاک در رگ های کرونری نشان از موفقیت آمیز بودن آن در کشف نقاط مستعد بروز گرفتگی رگ بوده است، گفت: از سوی دیگر برای نخستین بار رابطه ای میان غلظت ذرات چربی در جداره رگ و ضخامت لایه چربی در شریان ها استخراج و پیشنهاد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی جریان خون در عروق برای ساخت رگ های مصنوعی

بررسی جریان خون در عروق برای ساخت رگ های مصنوعی