مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 آذر 1399 ساعت 08:052020-11-30سياسي

کاهش اطاله دادرسی از رویکرد اصلی تدوین لوایح و مقررات در قوه قضاییه


معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه گفت: جامع نگری، کاهش اطاله دادرسی، کاهش جمعیت کیفری و قوت بخشی به جنبه بازدارندگی مجازات ها، رویکردهای عمده و اصلی این معاونت در تهیه و تدوین لوایح و مقررات است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد مصدق ضمن بیان اقدامات معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه، در حوزه تدوین لوایح و مقررات قضایی از ابتدای سال جاری تاکنون، به تشریح ابعاد مختلف لوایح و مقررات تدوین شده پرداخت و گفت: برجسته ترین اقدامات معاونت در این حوزه ذیل دو بخش تدوین لوایح و تدوین مقررات و البته پیگیری فرایند تصویب آن ها در مراجع ذیصلاح نظیر حوزه ریاست قوه قضاییه، هیأت دولت و مجلس شورای اسلامی است.

وی با اشاره به 2 قانون مصوب طی بازه زمانی مذکور گفت: طی مدت یادشده شاهد تصویب دو قانون کاهش مجازات حبس تعزیری و حمایت از اطفال و نوجوانان بودیم که هر یک به نوبه خود از جایگاه و اهمیت بالایی برخوردار است.

قانون کاهش مجازات حبس تعزیری ضمن صیانت از بازدارندگی مجازات حبس به کاهش تراکم جمعیت کیفری زندان ها می انجامد دکتر مصدق با بیان اینکه قانون کاهش مجازات حبس تعزیری به صورت طرح در مجلس شورای اسلامی مطرح شد افزود: این طرح با توجه به تصریح اسناد بالادستی نظام از جمله بند 14 سیاست های کلی امنیت قض


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش اطاله دادرسی از رویکرد اصلی تدوین لوایح و مقررات در قوه قضاییه

کاهش اطاله دادرسی از رویکرد اصلی تدوین لوایح و مقررات در قوه قضاییه