مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 آذر 1399 ساعت 06:452020-11-30اقتصادي

ارز دولتی فقط به نفع دلالان است/چالش در تأمین نهاده دامی


نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس با بیان اینکه تخصیص ارز دولتی برای تأمین نهاده های دامی به نفع تولید کننده و مصرف کننده نیست، گفت: - علیرضا عباسی، نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس، امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرج، با بیان اینکه تأمین غذای کافی برای مردم یکی از وظایف دولت هاست، گفت: در برنامه پنجم و ششم توسعه این وظیفه بر عهده وزارت بهداشت گذاشته شده است تا سبد غذایی ایمن را برای استفاده مردم تعریف کنند.

نماینده مردم کرج در مجلس تصریح کرد: در این سبد غذایی مقدار کالری حدود 3039 کیلو کالری است،که باید از 1773 گرم ماده غذایی شامل 85 درصد منبع گیاهی و 15 درصد منبع حیوانی تامین شود.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد با بیان اینکه نهاده دامی در داخل کشور وجود دارد، افزود: حدود 10 میلیون تن نهاده دامی با ارز 4200 تومانی وارد کشور می شود، ولی متأسفانه این نهاده در اختیار تولید کننده قرار نمی گیرد و مصرف کننده هم از این ناهماهنگی سود نمی برد.

وی ادامه داد: کیمسیون کشاورزی مجلس تاکنون جلسات متعددی با دستگاه های متولی (گمرک، وزارت صمت، وزارت جهاد کشاورزی ) برگزار کرده است و علی رغم وجود قانونی به نام قانون تمرکز وظایف که تمام وظایف مربوطه را در حیطه وظایف وزارت جهاد کشاورزی می داند، متأسفانه آقای رییس جمهور مانع ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارز دولتی فقط به نفع دلالان است/چالش در تأمین نهاده دامی

ارز دولتی فقط به نفع دلالان است/چالش در تأمین نهاده دامی