مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 آذر 1399 ساعت 06:452020-11-30پزشكي

نقش کلیدی «بینی» در انتقال و تشدید کرونا/ تازه ترین تحقیقات کرونایی چه می گوید؟


بینی در کاهش واکنش های ایمنی مخاطی نقش مهمی دارد.

به همین دلیل، واکسیناسیون از طریق بینی می تواند سیستم ایمنی محافظ دارای آنتی ژن خاصی را در قسمت های ایمنی سیستمیک و مخاطی فعال کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، کرونا یی منتشرشده در nature، معتبرترین مجله علمی دنیا پرداخته است که بخش های مهم آن در ادامه می آید.

نقش کلیدی بینی در انتقال و تشدید کرونا محققان بر این باورند که ویروس جدید کرونا از طریق گیرنده های ACE2 ، TMPRSS2 و سلول های اپیتلیال بینی وارد بدن انسان می شوند.

واکنش میزبان اولیه به این عامل بیماری زا در محیط ایمنی خاصی اتفاق می افتد که از محل اتصال حلق و بینی آغاز می شود و با سیستم بافت لنفویید در ارتباط است.

محققان آخرین یافته های مولکولی و سلولی را روی واکنش مخاطی به ویروس کرونا در حفره بینی بررسی کرده اند تا تاثیر آن را در ابتلا به کووید- 19 مشاهده کنند.

آنها درنهایت احتمال فعالیت شبکه التهاب سیستمیک بدن را هم در برابر ویروس بررسی کردند که می تواند از مراحل اولیه واکنش بینی و حلق و گلو آغاز شود که ممکن است پیامدهای بالینی مختلف و عوارض اپیدمیولوژیکی داشته باشد که از تولید واکسن مخاطی شروع می شود.

  بینی عضو مهمی از ایمنی مخاطی در راه هوایی فوقانی به شمار می رود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش کلیدی «بینی» در انتقال و تشدید کرونا/ تازه ترین تحقیقات کرونایی چه می گوید؟

نقش کلیدی «بینی» در انتقال و تشدید کرونا/ تازه ترین تحقیقات کرونایی چه می گوید؟