مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 آذر 1399 ساعت 12:252020-11-29سياسي

وصول 1041 فقره شکایت به کمیسیون اصل نود در 6 ماه ابتدایی مجلس یازدهم


اعضای کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در طول 180 روز ابتدایی دوره یازدهم شکایات متعددی را بررسی کرده و برای حل مشکلات کشور با نهادهای ذی ربط نشست های بسیاری داشته اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از خانه ملت؛ مجلس یازدهم 180 روزه شده است، مجلسی که شجاعت و انقلابی گری را سرلوحه کار خود قرار داده است تا گامی در مسیر کاهش مشکلات مردم و توسعه و پیشرفت کشور بردارد.

همان طور که می دانید نمایندگان درمجلس علاوه بر قانونگذاری و تعیین ریل حرکتی برای دولت و مجریان در کشور، مسئولیت نظارت بر حسن اجرای قوانین را نیز بر عهده دارند و کمیسیون اصل 90 مجلس بارزترین کمیسیون تخصصی مجلس در حوزه نظارتی است که در این گزارش عملکرد اعضای این کمیسیون در 6 ماهه نخست اولین اجلاسه دوره یازدهم را مورد بررسی قرار می دهیم.

باید اشاره کرد که رییس کمیسیون اصل 90 بر خلاف سایر کمیسیون ها در صحن علنی و با پیشنهاد هیات رییسه مجلس انتخاب می شود، از این رو نصرالله پژمانفر در تیرماه سکان کمیسیون را با رای مستقیم نمایندگان در اختیار گرفت و پس از آن کمیسیون اقدامات نظارتی خود را آغاز کرد.

طبق اصل 90 قانون اساسی، هر کس شکایتی از طرز کار مجلس یا قوه مجریه  یا قوه قضاییه داشته باشد می تواند شکایت خود را کتبا به مجلس شورای اسلامی ارائه کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وصول 1041 فقره شکایت به کمیسیون اصل نود در 6 ماه ابتدایی مجلس یازدهم

وصول 1041 فقره شکایت به کمیسیون اصل نود در 6 ماه ابتدایی مجلس یازدهم