مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 آذر 1399 ساعت 09:502020-11-29بين الملل

اندیشکده آمریکایی: عربستان مجبور به پذیرش شکست در یمن است


یک اندیشکده آمریکایی نوشت که سعودی ها در دستیابی به اهداف خود شکست خورده و تلفات سنگینی داده اند و پس از گذشت پنج سال آن ها مجبور هستند که این حقیقت را بپذیرند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، اندیشکده استراتفور در تحلیلی از جنگ پنج ساله یمن، نوشت که فرصت دولت سعودی برای خروج از این جنگ بدون اینکه تمامی دستاوردهای خود را از دست رفته ببیند، به سرعت در حال پایان است.

استراتفور نوشت که حجم بالای تلفات بدون دستیابی به هیچ یک از اهداف اولیه و بالا رفتن هزینه های سرسام آور که با روی کار آمدن دولتی ناهمسو با سیاست های ولی عهد سعودی در آمریکا همراه شده، گزینه پذیرش شکست و خروج از یمن را برای دولتمردان ریاض ناگزیر کرده است.

این اندیشکده نوشت: ریاض در بیرون کردن حوثی ها از صنعاء و بازگرداندن منصور هادی به قدرت شکست خورده و تلفات وسیعی در نیرو و تجهیزات نظامی متحمل شده و در عین حال مورد خشم دموکرات ها در کنگره آمریکا قرار گرفته است که بارها برای پایان حمایت واشنگتن از جنگ یمن رأی داده اند و همزمان حمایت های منطقه ای از دولت سعودی نیز کاهش یافته است، به طوریکه که تعدادی از همپیمانان منطقه ای ریاض از جمله امارات متحده عربی، نیروهای خود را از یمن خارج کرده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اندیشکده آمریکایی: عربستان مجبور به پذیرش شکست در یمن است

اندیشکده آمریکایی: عربستان مجبور به پذیرش شکست در یمن است