مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 آذر 1399 ساعت 07:552020-11-29سياسي

موزه نهاوند خالی از اشیاء 7000 ساله شد


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نهاوند گفت: با شکایت شهردار نهاوند و گرفتن حکم قضایی ناچار به تخلیه موزه تاریخ و فرهنگ شدیم.

- محسن جانجان در گفت وگو با ایسنا، توضیح داد: در اکثر شهرهای ایران مکان های فرهنگی مانند موزه و فرهنگسرا به صورت مشارکتی احداث می شود و انجام امور فرهنگی یکی از وظایف ذاتی شهرداری ها است و میراث فرهنگی تنها مجوز صادر می کند.

وی ادامه داد: موزه تاریخ و فرهنگ نهاوند با همین دید در سال 92 و با همکاری شورای شهر احداث شد، ملک را شهرداری تأمین کرد و اشیاء، نیروی انسانی، نگهداری، حفاظت و اداره کردن آن را میراث فرهنگی به عهده گرفت.

جانجان افزود: اعضای شورای شهر و شهردار وقت با بیان اینکه ملک متعلق به مردم است و به آن نیاز دارند از دو سال پیش شروع به مکاتبه با میراث فرهنگی کردند و اخطار دادند، میراث فرهنگی کتباً پاسخ نداد اما مدیرکل میراث فرهنگی استان، فرماندار و نماینده مردم نهاوند در مجلس ورود کرده و به صورت حضوری مسئله فیصله داده شد.

وی با بیان اینکه شهردار معتقد است میراث فرهنگی پاسخ مکاتبه را نداده است، گفت: جواب لزوماً به صورت کتبی نیست و حضوری این مشکل پایان داده شد ضمن اینکه مکاتبه ای در کار نبوده و اخطار بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موزه نهاوند خالی از اشیاء 7000 ساله شد

موزه نهاوند خالی از اشیاء 7000 ساله شد