مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 آذر 1399 ساعت 14:202020-11-28بين الملل

ممنوعیت کیسه پلاستیکی در آلمان از 2 سال دیگر


پارلمان آلمان ممنوعیت استفاده از کیسه های پلاستیکی خرید را از سال 2022 میلادی تصویب کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در حالیکه پارلمان آلمان ممنوعیت استفاده از کیسه های پلاستیکی خرید را تصویب کرده اما این قانون شامل همه کیسه های پلاستیکی خرید نمی شود و استفاده از برخی از آنها هنوز مجاز است و از این رو منتقدانی در بین مقامات و طرفداران محیط زیست دارد.

بنابر قانونی که در مجلس آلمان تصویب شد بکارگیری کیسه های پلاستیکی خرید در سوپرمارکت ها از سال 2022 میلادی دیگر مجاز نیست.

قانون منع استفاده از کیسه های پلاستیکی مصوب پارلمان آلمان شامل آندسته از کیسه ها می شود که ضخامت دیواره آنها بین 15 تا 50 میکرومتر است و همان کیسه های استانداردی است که معمولا هنگام خرید در کنار صندوق تحویل می گیرید.

این ممنوعیت دربرگیرنده کیسه های قابل استفاده مجدد مخصوصا از نوع پایدار و کیسه های پلاستیکی نازکی که در بخش میوه و سبزی عرضه می شوند، نیست.

هم چنین برای گذر از کیسه های پلاستیکی به گزینه های بهتر یک دور شش ماهه پیشنهاد شده بود که به اصرارِ حوزه تجارت، به یک سال افزایش یافت.

سونیا شولتزه، وزیر محیط زیست آلمان از حزب سوسیال دمکرات (SPD) که این طرح را به پارلمان داده در تعریف از آن گفته که کیسه پلاستیکی نماد اتلاف منابع است و گزینه های مناسب، سبدهای خرید، کیسه ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ممنوعیت کیسه پلاستیکی در آلمان از 2 سال دیگر

ممنوعیت کیسه پلاستیکی در آلمان از 2 سال دیگر