مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 آذر 1399 ساعت 14:052020-11-28بين الملل

اولین راکتور هسته ای کاملا بومی چین آغاز به کار کرد


«شرکت ملی هسته ای چین» در یک بیانیه اعلام کرد، اولین راکتور هسته ای کاملا بومی ساخت این کشور آغاز به کار کرد و از روز گذشته به شبکه برق چین وصل شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در ادامه تلاش پکن برای کاهش وابستگی به فناوری های وارداتی غربی در زمینه های مختلف، اولین راکتور هسته ای کاملا داخلی چین از روز گذشته آغاز به کار کرده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه، مقام های چین از آغاز به کار راکتور هسته ای هوآلانگ وان (Hualong One) خبر دادند، راکتوری که به گفته پکن اولین راکتور کاملا بومی و ساخت داخل چین است.

شرکت ملی هسته ای چین که یک شرکت دولتی در این کشور است و رییس و معاون اول آن را نخست وزیر چین تعیین می کند، در یک بیانیه آغاز به کار این راکتور بومی رات اعلام کرد.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد، آغاز به کار این راکتور، اقدامی مهم در راستای تلاش های پکن برای کاهش وابستگی به غرب در زمینه فناوری های حیاتی و امنیت انرژی است .

به گفته شرکت ملی هسته ای چین، راکتور هوآلانگ وان روز جمعه (دیروز) به شبکه برق این کشور وصل شد و می تواند 10 میلیارد کیلووات در ساعت در هر سال برق تولید کند و همچنین سالیانه 8.

16 میلیون تُن گاز کربن کاهش دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولین راکتور هسته ای کاملا بومی چین آغاز به کار کرد

اولین راکتور هسته ای کاملا بومی چین آغاز به کار کرد