مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 آذر 1399 ساعت 10:052020-11-28سياسي

شناخت سرمایه اجتماعی عامل افزایش عملکرد اقتصادی


شناخت عوامل مؤثر در تقویت یا تضعیف سرمایه اجتماعی می تواند در گسترش ابعاد سرمایه اجتماعی کمک کرده و موجب افزایش عملکرد اجتماعی و اقتصادی افراد در جوامع شود.

- ایسنا/لرستان یک جامعه شناس گفت: شناخت عوامل مؤثر در تقویت یا تضعیف سرمایه اجتماعی می تواند در گسترش ابعاد سرمایه اجتماعی کمک کرده و موجب افزایش عملکرد اجتماعی و اقتصادی افراد در جوامع شود.

بهرام مولایی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: مفهوم سرمایه اجتماعی در سال های اخیر در حوزه های گوناگون علوم اجتماعی، اقتصاد و اخیراً در علوم سیاسی مطرح شده و عبارت است از ارتباطات و شبکه های اجتماعی ای که می توانند حس همکاری و اطمینان را در میان افراد یک جامعه به وجود آورند.

وی با بیان این که در این زمینه نباید از نقش نهادهای مدنی و دمکراتیک و دولت در ایجاد چنین فضاهایی غافل شد، عنوان کرد: امروز بر جامعه شناسان ثابت شده که یکی از ابعاد مهم هر توسعه ای توجه به سرمایه های اجتماعی است، از این رو سرمایه اجتماعی یکی از مهم ترین شاخصه های رشد و توسعه هر جامعه ای است.

مولایی با اشاره به این که انسان به طور ذاتی در تعامل با دیگران نیازهای خود را برطرف می کند، افزود: اثرات این کنش های متقابل در نقش آن ها تا حدی است که حذف آن، زندگی را غیر ممکن می کند، اما در این میان دانشمندان علوم اجتماعی با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناخت سرمایه اجتماعی عامل افزایش عملکرد اقتصادی

شناخت سرمایه اجتماعی عامل افزایش عملکرد اقتصادی