مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 آذر 1399 ساعت 08:052020-11-28اقتصادي

یک راهکار جدید برای حل مشکل آب در کشور


هیئت ساماندهی بازارهای محلی آب با هدف برون رفت از بحران های ادواری آب و ارتقای هر چه بیشتر توسعه پایدار کشور در وزارت نیرو آغاز به کار کرد.

- هیئت ساماندهی بازارهای محلی آب با هدف برون رفت از بحران های ادواری آب و ارتقای هر چه بیشتر توسعه پایدار کشور در وزارت نیرو آغاز به کار کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مسئله آب به عنوان یکی از موضوعات ویژه و حائز اهمیت در صدر اولویت های برنامه ششم قرار گرفته و این توجه، متاثر از شرایط خاص کشور، کم آبی شدید بسیاری از مناطق، خشکسالی های مستمر و آثار زیان بار آن بر زیست اجتماعی بلندمدت تمدن ایرانی است.

سیاستگذاری های بخش آب نمی تواند بی توجه به چنین شرایط و اولویتی متکی به رفتار نادرست گذشته استمرار پیدا کند و تغییر پارادایم و نه تغییر جزیی در روش های جاری، می تواند در تسکین کوتاه مدت مسئله و حل بلندمدت آن موثر باشد.

بر همین اساس تغییر نوع نگاه از مناسبات وابسته به اطلاعات زاییده از محیط کسب و کار ناکارآمد به مناسبات حاصل شده از محیط رقابت پذیر برای کشف ارزش واقعی آب و تخصیص متکی به آن در دستور قانونگذار (با تمرکز و تاکید بر شکل دهی بازارهای محلی آب در برنامه ها و قوانین مختلف)، دولت (با تاکید بر بهبود محیط کسب و کار و توسعه رقابت) و وزارت نیرو (با اتخاذ رویه ها و برنامه های اجرایی برای اصلاح اساسی سا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک راهکار جدید برای حل مشکل آب در کشور

یک راهکار جدید برای حل مشکل آب در کشور