مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 آذر 1399 ساعت 06:552020-11-28اقتصادي

کدام یک از واکسن های کرونا در کاهش شیوع همه گیری موثر است؟


19 با موفقیت های مختلف بر اساس نتایج بالینی خود در این عرصه خودنمایی می کنند، اما چنین موفقیتی در مبارزه جهانی با همه گیری چه معنایی دارد؟ - ایسنا/خراسان رضوی پیشتازان سازنده واکسن کووید-19 با موفقیت های مختلف بر اساس نتایج بالینی خود در این عرصه خودنمایی می کنند، اما چنین موفقیتی در مبارزه جهانی با همه گیری چه معنایی دارد؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازرویترز، داروسازان آمریکایی فایزر و بیو ان تک (Pfizer-BioNtech) و مدرنا (Moderna) هرکدام میزان موفقیت واکسن های کرونا خود را حدود 95 درصد اعلام کردند و تاثیر واکسن روسی اسپوتینک (Sputnik V) نیز 92 درصد اعلام شده است.

شرکت آسترازنکا (AstraZeneca) انگلیس میزان کارایی متوسط 70 درصد را اعلام کرده است که این میزان بسیار بالاتر از 50 درصدی است که تاییدکنندگان واکسن ایالات متحده قبل از تصویب واکسن کووید-19 برای استفاده عمومی در نظر گرفتند.

این ارقام به چه معنی است؟ اگر یک واکسن دارای کارایی به عنوان مثال 80 درصد باشد به این معنی است که اگر به 100 نفری که قبلا توسط ویروس کرونا آلوده نشده اند، واکسن تزریق شود، به طور متوسط 80 نفر از آنان به بیماری ایجادشده با ویروس کووید-19 مبتلا نمی شوند، البته این میزان مربوط به واکسن هایی است که در شرایط کنترل شده مانند آزمایش های بالینی تجویز و کنترل می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کدام یک از واکسن های کرونا در کاهش شیوع همه گیری موثر است؟

کدام یک از واکسن های کرونا در کاهش شیوع همه گیری موثر است؟