مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 آذر 1399 ساعت 06:502020-11-28اقتصادي

چراغ دامداری های خراسان شمالی خاموش می شود؟!/ مسیری که باید اصلاح شود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بجنورد، استان خراسان شمالی از جمله استان های با پایه روستانشینی است که شغل افراد به امور کشاورزی و دامداری وابستگی دارد.

به گواه آمارهای ارائه شده، خراسان شمالی بیش از 2 میلیون رأس دام سبک و حدود 60 هزار رأس دام سنگین دارد که استفاده از این ظرفیت همواره باید موردتوجه مسئولان کشوری و استانی باشد تا ظرفیتی چنین مهمی در کشور از دست نرود.

براساس آخرین آمار اعلام شده از سوی مرکز آمار، خراسان شمالی طی سال 98 در رتبه 6 تولید سرانه گوشت قرمز در کشور بوده، به نحوی که سرانه تولید گوشت قرمز در این استان 17.

78 کیلوگرم و بیش از 7 کیلوگرم از میانگین سرانه کشور نیز بالاتر بوده است.

گفتنی است، در رده های نخست تولید سرانه گوشت قرمز استان هایی نظیر ایلام، اردبیل، چهارمحال و بختیاری، قزوین و سمنان قرار دارند.

  طبق آمار سازمان جهاد کشاورزی استان در خراسان شمالی به تفکیک  2 میلیون و 12 هزار رأس دام سبک شامل گوسفند و بز، 79 هزار رأس دام سنگین از جمله گاو و گوساله، 2 هزار و 400 نفر شتر و هزار رأس اسب وجود دارد.

از سوی دیگر بر اساس اعلام دامپزشکی خراسان شمالی، طی شش ماهه نخست امسال 33 هزار و 538 رأس دام سبک، 3 هزار و 512 رأس دام سنگین در 8 کشتارگاه دام استان کشتار شده که بالغ بر هزار و 721 تن گوشت قرمز استحصال شده و در همین مدت بیش از 200 هز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چراغ دامداری های خراسان شمالی خاموش می شود؟!/ مسیری که باید اصلاح شود

چراغ دامداری های خراسان شمالی خاموش می شود؟!/ مسیری که باید اصلاح شود