مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 آذر 1399 ساعت 04:502020-11-28اقتصادي

افزایش 80 درصدی ترانزیت خروجی به سمت افغانستان


از ابتدای سال جاری تا کنون ترانزیت خروجی کالا از طریق معبر رسمی دوغارون به سمت افغانستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 80 درصد افزایش داشته است.

- ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل گمرک دوغارون گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ترانزیت خروجی کالا از طریق معبر رسمی دوغارون به سمت افغانستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 80 درصد افزایش داشته است.

محمد کوه گرد در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: صادرات کالا نیز در این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه سال قبل تفاوت چندانی نداشته است، 90 درصد کالاهای صادراتی از گمرک دوغارون به مقصد شهر هرات دومین بازار اقتصادی افغانستان منتقل می شوند و در مجموع یک سوم کالاهای مورد نیاز بازارهای کشور همسایه از طریق گمرک مرزی دوغارون تامین می گردد.

وی با اشاره به مهم ترین کالاهای صادراتی از طریق این معبر رسمی به سمت افغانستان افزود: اهم این کالاها شامل مصالح ساختمانی، سیمان، آهن، فرآورده های سوختی و مواد غذایی است.

کوه گرد بیان کرد: روزانه بیش از یک هزار دستگاه خودروی ترانزیت از طریق این گذرگاه رسمی وارد و خارج می شوند و توسط نیروی انسانی و دستگاه ایکس ری کنترل و پایش می شوند.

وی مطرح کرد: فعالیت گمرک دوغارون در ایام شیوع کرونا به دلیل حساسیت اقتصادی کشور تعطیل نشده و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی روند ص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 80 درصدی ترانزیت خروجی به سمت افغانستان

افزایش 80 درصدی ترانزیت خروجی به سمت افغانستان