مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 آذر 1399 ساعت 13:552020-11-27اقتصادي

گام هایی برای بازگرداندن بورس به مدار رشد


ریزش شاخص بورس که از مردادماه آغاز شد، باعث اتخاذ تصمیماتی با هدف کاهش هیجان فروش سهام و ساماندهی بازار شد که تاثیر مثبت برخی از این اقدامات را می توان در بهبود روند معاملات بورس و بازگشت بازار سرمایه به مدار رشد مشاهده کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبورس تابناک ، بورس از سال گذشته مسیر خود را از دیگر بازارهای موازی در کشور جدا کرده و رشد قابل توجهی را تجربه کرد، در سال 99 و در نخستین ماه های امسال نیز گوی سبقت را به لحاظ بازدهی از سایر بازارهای سرمایه گذاری ربود و توانست روزهای غافلگیرکننده ای را برای سهامداران از خود به یادگار بگذارد.

شاخص بورس در مرداد ماه با ورود به کانال دو میلیون واحد به رکورد تاریخی دست پیدا کرد، اما یکباره از نیمه مرداد ماه روند معاملات بورس تغییر کرد و در فاز اصلاحی شدید قرار گرفت.

تداوم اصلاح و روند نزولی شاخص بورس چنان ترسی را در بازار حاکم کرد که سازمان بورس برای آرام کردن جو ملتهب بازار و کاهش رفتارهای عجولانه سهامداران اقدام هایی را در دستور کار قرار داد تا شاید بتواند از این طریق مانع از هیجان و اصلاح شتابان قیمت ها در بازار شود.

افزایش سقف سرمایه گذاری در سهام صندوق های با درآمد ثابت سازمان بورس در ابتدا و در ادامه روند نزولی بازار جهت بهبود وضعیت معاملات بورس اقدام به افزایش سقف سرمایه گذاری در سهام صند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گام هایی برای بازگرداندن بورس به مدار رشد

گام هایی برای بازگرداندن بورس به مدار رشد