مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 آذر 1399 ساعت 05:452020-11-27بين الملل

«از جنبش یخ تا حکومت کارگری در آبادان» منتشر شد


یکی از پژوهشگران خمینی شهر به تازگی حاصل تحقیقات خود را درباره جنبش کارگری در پالایشگاه نفت آبادان، با عنوان «از جنبش یخ تا حکومت کارگری» توسط انتشارات افسر منتشر کرده است.

- ایسنا/اصفهان یکی از پژوهشگران خمینی شهر به تازگی حاصل تحقیقات خود را درباره جنبش کارگری در پالایشگاه نفت آبادان، با عنوان از جنبش یخ تا حکومت کارگری توسط انتشارات افسر منتشر کرده است.

اکبر آذربایجانی، محقق و نویسنده کتاب از جنبش یخ تا حکومت کارگری در آبادان به ایسنا می گوید: مطالعه منابع گوناگون و انجام پژوهش های میدانی ای که پیش تر مرا به نوشتن کتاب نبرد قدرت های بزرگ و قیام کارگران اصفهان واداشته بود، این بار و به دلیل اینکه اساتید تاریخ ایران در کتاب هایشان تنها به بخشی از حقایق آبادان اشاره کرده بودند، مرا به سمت نوشتن کتابی درباره جنبش های کارگری آبادان سوق داد.

او که پدرش نیز یکی از کارگران پالایشگاه نفت آبادان بوده، با گریزی به خاطرات دوران نوجوانی، ادامه می دهد: سال 1354 برخی اتفاقات کارگری در پالایشگاه آبادان اتفاق افتاد که من هم به واسطه شغل پدرم با آن در ارتباط بودم و با حمایت کارگران به ساماندهی و بسیج مبارزات کارگری کمک می کردم.

به همین خاطر توسط ساواک شناسایی شدم و پدرم که احساس خطر می کرد، مرا برای ادامه تحصیل در کلاس ششم به اصفهان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«از جنبش یخ تا حکومت کارگری در آبادان» منتشر شد

«از جنبش یخ تا حکومت کارگری در آبادان» منتشر شد