مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 آذر 1399 ساعت 16:052020-11-26سياسي

شفافیت آرا به کارشناسی شدن نظرات نمایندگان و ممانعت از اعمال نفوذ کمک می کند


عضو هیات رییسه مجلس با بیان اینکه طرح شفافیت آرا، کارآمدی مجلس و عملکرد نمایندگان را روشن کرده و از اعمال نفوذ ممانعت می کند، گفت: طرح شفافیت آراء با اقبال عمومی بدنه مجلس یازدهم مواجه شده است.

- روح الله متفکر آزاد عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره طرح شفافیت آرای نمایندگان اظهار داشت: شفافیت می تواند یکی از ابزارهای مناسب ارتباط کارآمد بین مجلس و مردم باشد، ضمن اینکه به ارزیابی عملکرد نمایندگان هم کمک می کند.

وی افزود: شفافیت آراء کمک کننده به کارشناسی شدن آراء نمایندگان است و می تواند از اعمال نفوذ در آراء جلوگیری کند.

عضو هیات رییسه مجلس تصریح کرد: شفافیت آراء معایبی هم می تواند در صورتی که به درستی تهیه و تنظیم و تدوین نشود، داشته باشد، ضمن اینکه می تواند در برخی مواقع مانعی باشد برای رأی دادن غیرکارشناسی، هرچند که از طرف دیگر شجاعت در نماینده برای دفاع از رأیش وجود نداشته باشد هم آسیب زا است.

متفکر آزاد گفت: برخی اوقات می بینیم که مطالباتی در جامعه وجود دارد که با سرو صدا به آن پرداخته می شود اما وقتی بررسی می کنیم، می بینیم که آن مطالبات به حق نبوده و کارشناسی شده، نیست که در آن صورت نمایندگان باید شجاعت رأی مخالف دادن و یا نه گفتن را حتی اگر به ضررشان باشد داشت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شفافیت آرا به کارشناسی شدن نظرات نمایندگان و ممانعت از اعمال نفوذ کمک می کند

شفافیت آرا به کارشناسی شدن نظرات نمایندگان و ممانعت از اعمال نفوذ کمک می کند