مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 آذر 1399 ساعت 15:202020-11-26اقتصادي

کاهش 50 درصدی صادرات کشور در پی شیوع کرونا


مشاور رییس سازمان توسعه و تجارت ایران گفت: شیوع ویروس کرونا و تحریم ها در هفت ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال صادرات کشور را 50 درصد کاهش داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا سیدابراهیم حسینی، پنجشنبه در نشست هم اندیشی اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی خراسان شمالی اظهار داشت: با وجود کاهش صادرات در سال جاری، از خرداد امسال کشور با افزایش صادرات مواجه بوده است به گونه ای که صادرات هفت ماهه ما به 18 میلیارد و 200 میلیون دلار رسیده است.

وی اظهار داشت: در مهرماه امسال چهار میلیارد و 600 میلیون دلار صادرات از کشور انجام شده که نسبت به شهریورماه 74 درصد رشد نشان می دهد.

تفاهم بخش خصوصی خراسان شمالی با سازمان توسعه تجارت رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی نیز از انعقاد تفاهم نامه بخش خصوصی استان با سازمان توسعه تجارت ایران با هدف حمایت و تسهیل در فرایند صادرات تجار و بازرگانان استان در 9 بند در بخش های مختلف خبر داد.

سعید پورآبادی گفت: ایجاد نخستین مرکز و مدرسه صادراتی کشور با هدف توانمندسازی، آموزش، برندسازی و توسعه صادرت صنایع کوچک در استان، حمایت از تاسیس و ایجاد خوشه های صادراتی و شرکت های مدیریت صادرات، حمایت از توسعه و ایجاد شرکت های حمل و نقل صادراتی و زیرساخت های لجستیک با رویکرد توسعه صادرت به بازار کشورهای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 50 درصدی صادرات کشور در پی شیوع کرونا

کاهش 50 درصدی صادرات کشور در پی شیوع کرونا