مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 آذر 1399 ساعت 06:002020-11-26سياسي

رشد عقلانی و روحی حضرت معصومه(س) لقب «الرشیده» را برای ایشان به همراه داشت


در نگاه امام رضا(ع) حضرت معصومه(س) زنی رشیده بود چرا که این حضرت به لحاظ عقلانی و روحی به رشدی تکاملی و قابل قبول رسیده و در شرایطی بود که لقب رشیده در مورد ایشان استفاده شود.

- رشد عقلانی و روحی حضرت معصومه(س) لقب الرشیده را برای ایشان به همراه داشت ایسنا/خراسان رضوی یک کارشناس مذهبی گفت: در نگاه امام رضا(ع) حضرت معصومه(س) زنی رشیده بود چرا که این حضرت به لحاظ عقلانی و روحی به رشدی تکاملی و قابل قبول رسیده و در شرایطی بود که لقب رشیده در مورد ایشان استفاده شود.

حجت الاسلام حمیدرضا ویژه در گفت وگو با ایسنا در خصوص شخصیت و جایگاه حضرت معصومه(س) اظهار کرد: نکته ای که بسیار مهم بوده و در مباحث قرآنی به آن اهمیت داده می شود این است که هر کس بتواند شایستگی را برای خود ایجاد کند، می تواند در برابر خداوند به تقرب برسد؛ البته عده ای بر این باور بودند که در زندگی فردی می تواند به واسطه نسبتی که با افراد دیگر دارد اتفاقات خاص رخ دهد.

وی افزود: اما در مورد حضرت معصومه(س) و برخی از دیگر امامزادگان مسائل خاص دیگری داریم و این سوال مطرح می شود که آیا این موضوع تنها به دلیل وجود نسبتی است که ایجاد شده و او را به عنوان یک الگو به ما معرفی می کند یا نه واقعا شایستگی مباحث خود او است که خودش را نشان داده و توانسته شرایطی را ایجاد کند که بتواند به این مق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد عقلانی و روحی حضرت معصومه(س) لقب «الرشیده» را برای ایشان به همراه داشت

رشد عقلانی و روحی حضرت معصومه(س) لقب «الرشیده» را برای ایشان به همراه داشت