مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آذر 1399 ساعت 13:552020-11-25اجتماعي

آیا برای ترک های «بند میزان» فکری شد؟


بارش باران های سیل آسای نوروز سال گذشته در سراسر کشور، بر اساس اعلام های دوره ای میراث فرهنگی تا پایانِ فروردین 1398، 730 اثر تاریخیِ 25 استان کشور را دچار آسیب کرد، - هر چند در آن زمان میزان آسیب ها به صورت دقیق مشخص نبودند، اما به مرور زمان، این آسیب ها بررسی شد و زخم های برخی از آن ها با مرمت های اضطراری، التیام یافت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در این شرایط بودند آثاری که مرور زمان و برخی اتفاقات غیرمترقبه دیگر سیل را بهانه ای برای نشان دادنِ آسیب های جدی تر واردشده به آن ها کرد، که بند میزان سازه های جهانی شوشتر نیز از این اتفاق مبرا نبود.

با بارشِ باران های سیل آسا در فروردین سال گذشته، بارها از وضعیت نامناسب این سازه جهانی خبر رسید، حتی فرهاد عزیزی - مدیر کل اداره پایگاه های میراث جهانی - نیز سوم اردیبهشت سال گذشته در گفت وگو با ایسنا ، وضعیت بند میزان را نامناسب ارزیابی کرد و گفت: در آخرین دور بازدیدها در زمان حضور کارشناس یونسکو از 22 تا 24 فروردین بند میزان همچنان زیر آب بود، اما در روزهای قبل از این تاریخ، که آب در این بخش فروکش کرده بود، بررسی ها ترک های عمیقی در بنا را نشان می دادند.

داستانِ این ترک های عمیق اما همچنان در حدِ همان حرف باقی ماندند، چون باید منتظر فروکش کردن آبِ سیلاب ها می ماندند تا فرصت بررسی ترک های ایجادشده را دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا برای ترک های «بند میزان» فکری شد؟

آیا برای ترک های «بند میزان» فکری شد؟