مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آذر 1399 ساعت 10:002020-11-25اقتصادي

به راهکارهای مواجهه با آزارهای خیابانی نپرداخته ایم


در جامعه و فرهنگ ما در توجیه خشونت خیابانی خیلی بر نظریه سائق که معتقد است فرد قربانی خشونت، زمینه ظهور خشونت را فراهم می­ کند، - ایسنا/خراسان رضوی یک کارشناس ارشد مطالعات زنان گفت: در جامعه و فرهنگ ما در توجیه خشونت خیابانی خیلی بر نظریه سائق که معتقد است فرد قربانی خشونت، زمینه ظهور خشونت را فراهم می­ کند، استناد می شود که به عقیده بنده استناد به این نظریه، خود یکی از عواملی است که بعضا باعث افزایش خشونت می شود.

بهناز شوشتری در گفت وگو با ایسنا با اشاره به 25 نوامبر روز مبارزه با خشونت علیه زنان در خصوص خشونت علیه زنان و بسترهای ایجادکننده آن اظهار کرد: در فرهنگ آکسفورد خشونت به معنای تجاوز، زیان، آسیب، شدت و تهدید، غضب، بی ­حرمتی و اعمال زور به کار برده شده است.

برخی خشونت را عملی خلاف هنجار و طبع می­ دانند؛ به عبارتی خشونت هر نوع رفتار خشنی است که از روی قصد به منظور آسیب به فرد دیگر انجام می­ شود.

خشونت طیفی از رفتارهای بسیار تند و آسیب زا تا عکس العمل های منفی چون بی توجهی و بی تفاوتی را در برمی گیرد.

این کارشناس ارشد مطالعات زنان بیان کرد: کمیته ملی خشونت علیه زنان در سال 1991 خشونت علیه زنان را این گونه تعریف کرده است رفتاری که باعث آسیب های روانی، فیزیکی و جنسی می شود و انزوای اجتماعی و یا محرومیت اقتصادی را در پی دارد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

به راهکارهای مواجهه با آزارهای خیابانی نپرداخته ایم

به راهکارهای مواجهه با آزارهای خیابانی نپرداخته ایم