مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آذر 1399 ساعت 07:552020-11-25اقتصادي

سقوط اوراق تسهیلات مسکن به دامنه 60 هزار تومان/ کاهش تقاضا باعث افت قیمت شد


قیمت اوراق تسهیلات مسکن تحت تأثیر دو عامل «افزایش عرضه اوراق تازه صادر شده در فرابورس» و «کاهش تقاضای خرید مسکن» به کانال 60 هزار تومانی سقوط کرد.

- قیمت اوراق تسهیلات مسکن تحت تأثیر دو عامل افزایش عرضه اوراق تازه صادر شده در فرابورس و کاهش تقاضای خرید مسکن به کانال 60 هزار تومانی سقوط کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، 5 روز از آذرماه گذشته و هیچیک از نهادهای متولی ارائه آمار بازار مسکن (معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی یا بانک مرکزی) گزارش تحلیلی بازار مسکن آبان ماه را منتشر نکرده اند.

مشاهدات میدانی از کاهش معاملات مسکن در یک ماه اخیر حکایت دارد؛ موضوعی که مصطفی قلی خسروی رییس اتحادیه مشاوران املاک نیز به آن اشاره داشته و از کاهش 48 درصدی معاملات مسکن در شهر تهران در آبان ماه در مقایسه با مهر ماه خبر داده است.

آماری که مبتنی بر مشاهدات میدانی است و تا زمانی که گزارش رسمی وزارت راه و شهرسازی یا بانک مرکزی منتشر نشود، نمی توان صحت آن را تایید کرد.

البته خسروی از انجام 5 هزار و 72 فقره معامله مسکن در تهران در آبان ماه خبر داده و سپس در مقایسه با آمار معاملات مسکن در مهر ماه، کاهش 48 درصدی معاملات را نتیجه گرفته است؛ حال آنکه میزان معاملات مهرماه در تهران، طبق اعلام بانک مرکزی 8 هزار و 656 فقره بوده که اگر تعداد معاملات ابان، طبق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سقوط اوراق تسهیلات مسکن به دامنه 60 هزار تومان/ کاهش تقاضا باعث افت قیمت شد

سقوط اوراق تسهیلات مسکن به دامنه 60 هزار تومان/ کاهش تقاضا باعث افت قیمت شد