مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آذر 1399 ساعت 07:502020-11-25اجتماعي

لرزه به جان مدرسه چهارباغ افتاد


سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان، بنا بر اعلام قبلی قصد دارد بخشی از خیابان آمادگاه را، به پیاده راه تبدیل کند و شروع این عملیات، خطراتی را متوجه بنای صفوی مدرسه چهارباغ کرده است.

- خرداد سال جاری، مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان، با اشاره به تصمیماتی که برای پیاده راه کردن خیابان های منتهی به چهارباغ گرفته شده، به ایسنا گفته بود: در طرح پیشنهادی ما 70 متر ابتدایی خیابان آمادگاه کف سازی و تبدیل به پیاده راه می شود و در ادامه خیابان، دو لاین مسیر دوچرخه و دو لاین فضای سبز اضافه خواهیم کرد، ضمن اینکه با سنگ آذرشهر جلوخانی را نیز برای ورودی هتل عباسی می سازیم.

حالا و در روزهای ابتدایی آذر ماه، دستگاه های تخریب، بیخ گوش مدرسه صفوی چهارباغ روشن شده اند تا آسفالت خیابان آمادگاه و سنگ های موجود در پیاده راه آن را از زمین جدا کنند و این برای یک بنای تاریخی آسیبی کمتر از یک زلزله ندارد.

احمد منتظر، کارشناس معماری و مرمت دراین باره به ایسنا می گوید: علت مخالفت با پرواز بالگرد، احداث مترو و توقف و حرکت اتوبوس در مجاورت مدرسه تاریخی چهارباغ این بود که این کارها بنا را می لرزاند و لرزش به مرور باعث می شود که همه اجزای یک بنای تاریخی از هم بپاشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لرزه به جان مدرسه چهارباغ افتاد

لرزه به جان مدرسه چهارباغ افتاد