مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آذر 1399 ساعت 06:002020-11-25سياسي

سکوت زنان در برابر خشونت، عامل جری تر شدن مردان


دستیارحقوق شهروندی معاونت امور زنان و خانواده رییس جمهوری، سکوت زنان در برابر خشونت بر خود را ناشی از فرهنگ عمومی و ضعف قانون در عدم حمایت از قربانی خشونت دانست و گفت : - در درجه اول زنان باید شجاعانه به بیان خشونت های اعمال شده علیه خود بپردازند و پیگیر احقاق حقوق خود شوند، از سوی دیگر در مواردی که زنان در اعمال خشونت بر خود از باب اعتماد و سهل انگاری مقصرند، باید با پذیرش تاوان رفتار پر خطر خود در پی اقدام قضایی بر آیند، چرا که این سکوت سبب جری تر شدن مردان و باز تولید خشونت می شود.

شهناز سجادی در گفت وگو با ایسنا، همزمان با روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان اظهار کرد : در برخی موارد خشونت علیه زنان ناشی از رفتار پرخطر زنان نظیر اعتماد نابجا به مردان است، از این رو علت سکوت بسیاری از زنان مقصر بودن خودشان و ترس از مورد مجازات قرار گرفتن و تزلزل موقعیتشان در خانواده است.

مقصر بودن زنان و دختران قربانی خشونت به معنای عدم مراقبت از خود با حضور در محل های نا امن و اعتماد و خلوت با مردانی به بهانه همکار، دوست و هم دانشگاهی و غیره به ویژه در خشونت های مالی و جنسی است.

امنیت بزهکار با پنهان کاری خشونت دیدگان وی ادامه داد: در هر حال سکوت بزه دیده در چنین شرایطی کمک و شراکت با بزهکاری است که اقدام به خشونت کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سکوت زنان در برابر خشونت، عامل جری تر شدن مردان

سکوت زنان در برابر خشونت، عامل جری تر شدن مردان