مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آذر 1399 ساعت 05:552020-11-25دانش

شناسایی حالت چهره در شرایط کنترل نشده با هوش مصنوعی


محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به تحلیل تصویر چهره با استفاده از فناوری هوش مصنوعی شدند که می تواند حالت چهره را به صورت مستقل از شخص در تصاویر کنترل نشده شناسایی کند.

-   به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دکتر حمید صادقی فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مجری طرح شناسایی حالت چهره مستقل از شخص در تصاویر کنترل نشده عنوان کرد: تحلیل تصاویر چهره در دنیای امروز کاربردهای زیادی دارد.

یکی از تحلیل های مهم در چهره، تشخیص یا شناسایی احساسی است که فرد در چهره خود ابراز می کند (خشم، تنفر، ترس، شادی، غمگینی، تعجب و عادی) که به آن حالت چهره گفته می شود.

وی افزود: حال سوالی که مطرح می شود این است که شناسایی حالت چهره چه کاربردی دارد که برای پاسخ به این سوال فرض کنید یک پزشک بخواهد به طور مداوم در طول شبانه روز شرایط بیمار را ثبت و آمار آن را بررسی کند.

وی ادامه داد: با استفاده از یک دوربین و پردازنده می توان چهره فرد را همواره به صورت خودکار بررسی، حالت چهره آن را شناسایی و برای پزشک ثبت کرد؛ حالت درد در چهره، یکی از حالت های چهره ای است که می توان برای این مسأله متصور بود.

به گفته فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی امیرکبیر، از این دست نیازها در دنیای اطراف ما بسیار زیاد است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی حالت چهره در شرایط کنترل نشده با هوش مصنوعی

شناسایی حالت چهره در شرایط کنترل نشده با هوش مصنوعی