مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آذر 1399 ساعت 13:152020-11-24دانش

نرخ بیکاری دختران 2 برابر پسران است


عضو هیئت علمی پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به روند روبه‌رشد حضور دختران در آموزش عالی گفت: نرخ بیکاری برای دختران 27.

8درصد است درحالی‌که این مقدار برای پسران 13.

1درصد است.

یعنی نرخ بیکاری زنان دانش‌آموخته تقریباً دوبرابر مردان است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، لیلا فلاحتی در چهارمین جلسه از سلسله نشست‌های «واکاوی تجربه زیسته دختران دانشجو» با اشاره به اینکه آموزش عالی از دهه 60 میلادی در طرح‌های توسعه بسیار مورد توجه قرار گرفته تصریح کرد: در کشور ما نیز از دهه 70 میلادی مسئله آموزش عالی جای خود را در برنامه‌های توسعه پیدا کرد.

به گفته وی، در برنامه‌های اول، دوم و سوم توسعه افزایش ظرفیت‌ها، جذب هیئت علمی و همچنین ورورد بخش خصوصی به آموزش عالی و تشکیل دانشگاه آزاد اسلامی، پیام نور و دانشگاه‌های غیرانتفاعی در دستور کار قرار گرفت، اما در برنامه چهارم توسعه بود که مسئله آموزش عالی به اوج خود رسید و سهم جدی‌ای از این برنامه به مسئله آموزش عالی اختصاص یافت.

فلاحتی معتقد است که روند رو به رشد حضور دختران در آموزش عالی نشان می‌دهد، ما با افزایش تقاضای اجتماعی از طرف دختران برای حضور در آموزش عالی مواجه هستیم و این خود به این معنی است که بخشی از بدنه دانش‌آموختگانِ م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نرخ بیکاری دختران 2 برابر پسران است

نرخ بیکاری دختران 2 برابر پسران است