مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آذر 1399 ساعت 10:202020-11-23سياسي

نخستین نشان فداکاری ارتش به چه کسی تعلق گرفت؟


برابر تصویب «شورای عالی نشان ها» در ارتش جمهوری اسلامی ایران، نخستین نشان فداکاری به شهید امیر سرلشکر، ولی الله فلاحی تعلق گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از روابط عمومی ارتش، برابر تصویب «شورای عالی نشان ها» در ارتش جمهوری اسلامی ایران، به پاس فرماندهی و مدیریت جهادی امیر سرلشکر فلاحی در صحنه‌ها و برهه‌های سرنوشت ساز دوران پیروزی انقلاب تا عملیات ثامن الائمه (ع) و ایثار و بذل جان در اعتلای ایران سربلند اسلامی، نخستین نشان فداکاری به آن فرمانده دلاور شهید تعلق گرفت.

شهید سرلشکر فلاحی در سال 1310 در روستای طالقان متولد شد و تحصیلات ابتدایی و متوسطه‌اش را در طالقان و دبیرستان نظام تهران گذراند.

پس از اخذ مدرک متوسطه وارد دانشکده افسری شد و با درجه ستوان دومی از آن دانشکده فارغ التحصیل گردید و ماموریتش را از فرماندهی دسته درنیروی زمینی آغاز کرد.

وی در طول خدمت به دلیل شایستگی توانست تا درجه سرتیپی پیش برود و دوره دانشکده فرماندهی و ستاد را نیز پشت سر بگذارد؛ با این وجود به دلیل مبارزات سیاسی و فعالیت علیه رژیم شاه از سال 1330 تا 1352 چهار بار به زندان افتاد.

حضور شهید فلاحی در شیراز به عنوان معاون فرماندهی مرکز آموزش پیاده، همزمان با اوج فعالیت‌های مردم بر ضد حکومت پهلوی بود؛ به همین دلیل در بیشتر شهر‌های ایر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین نشان فداکاری ارتش به چه کسی تعلق گرفت؟

نخستین نشان فداکاری ارتش به چه کسی تعلق گرفت؟