مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 آذر 1399 ساعت 08:402020-11-22ورزشي

چند نکته درباره «تاریخ نگاری محلی»


اینکه تاریخ نگاری محلی چه تعریف و مطالعات شهری چه فایده ای دارد؟ نگرش عرضی به تاریخ محلی یعنی چه؟ و کدام حوزه ها باید مورد توجه تاریخ نگاران محلی قرار بگیرند؟ پرسش هایی است که عضو هیأت علمی گروه تاریخ دانشگاه اصفهان، - ایسنا/اصفهان اینکه تاریخ نگاری محلی چه تعریف و مطالعات شهری چه فایده ای دارد؟ نگرش عرضی به تاریخ محلی یعنی چه؟ و کدام حوزه ها باید مورد توجه تاریخ نگاران محلی قرار بگیرند؟ پرسش هایی است که عضو هیأت علمی گروه تاریخ دانشگاه اصفهان، در یک وبینار به آن پاسخ داد.

مرتضی نورایی، عضو هیأت علمی گروه تاریخ دانشگاه اصفهان در وبیناری که به مناسبت روز اصفهان و به همت موزه عصارخانه شاهی، وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان برگزار شد، سخنش را با بیان این نکته که بیشترین حجم تحقیقات تاریخ محلی ایران در اصفهان وجود دارد، آغاز کرد و گفت: مفهوم تاریخ محلی و سابقه نگارش آن ممتد است.

ما از دوره پیش از باستان و قرون نخستین اسلامی تا به امروز نگارش تاریخ محلی را داشته ایم و عمدتاً در دوره های که کانون های قدرت متکثر بوده، این تاریخ ها بیشتر ثبت و ضبط شده اند.

وی ادامه داد: تاریخ محلی از یک جهت یک مفهوم نسبی است چون منطقه نسبت به جهان، محلی محسوب می شود اما قاعدتاً در دوره معاصر وقتی به تاریخ شهری پرداخته می شو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چند نکته درباره «تاریخ نگاری محلی»

چند نکته درباره «تاریخ نگاری محلی»