مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 آذر 1399 ساعت 09:152020-11-21اجتماعي

مدرسه تاریخی روستای بنیس شبستر مرمت می شود


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از مرمت مدرسه تاریخی روستای بنیس شهرستان شبستر در پی انعقاد تفاهم نامه چهارجانبه مابین اداره کل استان، - دهیاری، آموزش وپرورش و انجمن توسعه عمران شبستر خبر داد.

احمد حمزه زاده با اعلام این خبر گفت: این تفاهم نامه در راستای پیشبرد اهداف حفاظتی و مرمتی از ابنیه تاریخی شهرستان شبستر منعقدشده است که مرمت، حفاظت و احیا مدرسه تاریخی درخشانی روستای بنیس شبستر در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه به اهداف این تفاهم نامه اشاره کرد و گفت: این تفاهم نامه با هدف آسیب شناسی، استحکام بخشی، تعمیر، مرمت، احیا و بهره برداری از دبستان تاریخی درخشانی بنیس منعقد شده است.

به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، وی ادامه داد: اعتبار این تفاهم نامه به مدت دو سال از تاریخ امضا و مبادله آن خواهد بود که در صورت نیاز و تایید طرفین تمدید خواهد شد.

حمزه زاده افزود: پس از حفاظت، مرمت و احیا دبستان تاریخی درخشانی روستای بنیس، در راستای بهره برداری مناسب از این بنای تاریخی، کاربری فرهنگی و اجتماعی زیر نظر میراث فرهنگی استان تعریف و توسط دهیاری و انجمن توسعه عمران شهرستان مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدرسه تاریخی روستای بنیس شبستر مرمت می شود

مدرسه تاریخی روستای بنیس شبستر مرمت می شود