مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 آذر 1399 ساعت 04:202020-11-21دانش

ترکیب کردن مواد شوینده خطرناک است/ بعد اسپری کردن مواد ضدعفونی، آن را پاک نکنید


عضو هیات علمی گروه مهندسی شیمی دانشگاه فنی و حرفه ای تبریز گفت: از مخلوط کردن شوینده های مختلف باید خودداری شود، چراکه با مخلوط کردن آن ها واکنش شیمیایی رخ داده و گاز کلر که ماده ای سمی است، - ایسنا/آذربایجان شرقی عضو هیات علمی گروه مهندسی شیمی دانشگاه فنی و حرفه ای تبریز گفت: از مخلوط کردن شوینده های مختلف باید خودداری شود، چراکه با مخلوط کردن آن ها واکنش شیمیایی رخ داده و گاز کلر که ماده ای سمی است، آزاد و وارد محیط شده و در محیط های بسته می تواند بسیار خطرناک باشد.

مریم اره جانی در گفت وگو با ایسنا، در خصوص عوارض ترکیب مواد شوینده، اظهار کرد: سفیدکننده ها و مواد جرم گیر حاوی ترکیبات شیمیایی کلردار هستند؛ لذا توصیه می شود حتما در حین استفاده از چنین موادی از دستکش و ماسک استفاده شود و محل مورد نظر دارای تهویه مناسب باشد.

وی ادامه داد: عوارض تنفس گاز کلر بسته به مقدار و زمان تماس می تواند شامل مسمومیت، ریزش مو، آسیب به ریه و .

باشد.

وی یادآور شد: اخیرا نیز به دلیل خطرات استفاده از کلر در تصفیه آب برای ضدعفونی کردن آن از روش های جایگزین کلرزنی استفاده می شود.

این استاد دانشگاه گروه مهندسی شیمی دانشگاه فنی و حرفه ای تبریز در خصوص ضدعفونی دست ها علیه ویروس کرونا نیز گفت: اولویت با شستن دست هاست و در صورتی که امکان شست و شو فراه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترکیب کردن مواد شوینده خطرناک است/ بعد اسپری کردن مواد ضدعفونی، آن را پاک نکنید

ترکیب کردن مواد شوینده خطرناک است/ بعد اسپری کردن مواد ضدعفونی، آن را پاک نکنید