مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 آبان 1399 ساعت 08:352020-11-20بين الملل

اردن در منطقه مورد مناقشه «صحرای غربی» کنسولگری احداث می کند


پس از امارات، این بار اردن اعلام کرد که قصد دارد در شهر «العیون» به عنوان بزرگ ترین شهر صحرای غربی، منطقه مورد مناقشه بین مغرب و جبهه پولیساریو، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، عبدالله دوم پادشاه اردن با همتای مغربی خود محمد ششم تماس تلفنی برقرار کرد.

پایگاه خبری عربی-21 گزارش داد، پادشاه اردن به همتای مغربی خود گفته است که امان قصد دارد در شهر العیون به عنوان بزرگ ترین شهر صحرای غربی، منطقه مورد مناقشه بین مغرب و جبهه پولیساریو، کنسولگری احداث کند.

بر اساس بیانیه صادره از سوی کاخ پادشاهی مغرب، وزارت خارجه دو کشور، هماهنگی لازم را برای انجام مقدمات افتتاح این کنسولگری انجام خواهند داد، ولی زمان خاصی برای آن مشخص نکردند.

پادشاه مغرب نیز از این تصمیم مهم (احداث کنسولگری) از اردن کمال تقدیر و تشکر را داشته است؛ [تصمیمی] که در راستای مواضع حمایتی پادشاهی اردن در خصوص مسئله تمامیت ارضی مغرب است .

در بیانیه کاخ پادشاهی اردن نیز آمده است که عبدالله دوم در این تماس تلفنی اعلام کرده که برای تأمین امنیت عبور و مرور مردمی و تجاری در منطقه الکرکرات، کاملا از اقدامات محمد ششم حمایت می کند .

اردن دومین کشور عربی است که قصد دارد در شهر العیون کنسولگری احداث کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اردن در منطقه مورد مناقشه «صحرای غربی» کنسولگری احداث می کند

اردن در منطقه مورد مناقشه «صحرای غربی» کنسولگری احداث می کند