مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 آبان 1399 ساعت 19:402020-11-19بين الملل

شیخ الخزعلی: ثبات در عراق در گرو دولت سازی است


دبیرکل عصائب اهل الحق عراق، با تأکید بر دولت سازی در عراق برای تحقق ثبات در این کشور، از سلاح مقاومت در عراق دفاع کرد و گفت که آتش بس با آمریکا پایان یافته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، شیخ قیس الخزعلی ، دبیر کل عصائب اهل الحق عراق ثبات در این کشور را در گرو دولت سازی دانست و بر منحصر کردن سلاح در دست دولت تأکید کرد.

خزعلی پنجشنبه شب در گفت وگو با شبکه العراقیه گفت که غرض گروه های مقاومت عراق از حمل سلاح تحقق هدف معینی است و اگر این هدف محقق شود (اشغالگران خارج شوند) این سلاح نیز کنار گذاشته خواهد شد.

دبیرکل عصائب اهل الحق عراق گفت: قانون اساسی عراق ایجاد هرگونه پایگاه نظامی در عراقی خود را اجازه نمی دهد مگر اینکه با موافقت پارلمان باشد .

او با اشاره به اظهارات فرماندهان امنیتی گفت که مطابق ارزیابی های این فرماندهان حضور نظامیان خارجی در عراق اشغالگری محسوب نمی شود و حرف و حدیث ها در مورد انتقال سفارت آمریکا به خارج از بغداد دقیق نبوده و بیشتر به جنگ روانی مربوط می شود.

خزعلی گفت که آتش بس با آمریکایی ها به دلیل عدم تحقق شروط آن پایان یافته و گروه های مقاومت این اصل را که مقابله نظامی با نیروهای اجنبی را حق می داند، تثبیت خواهند کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیخ الخزعلی: ثبات در عراق در گرو دولت سازی است

شیخ الخزعلی: ثبات در عراق در گرو دولت سازی است