مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 آبان 1399 ساعت 18:502020-11-17فرهنگي

«اسناد کهن مشاغل کتابخانه» رونمایی شد


همزمان با فرار رسیدن هفته کتاب و کتابداری، برنامه سه شنبه های فرهنگی آستان قدس رضوی، شصت و چهارمین برنامه خود را به رونمایی و معرفی «اسناد کهن مشاغل کتابخانه» موجود در گنجینه رضوی اختصاص داد.

- ایسنا/خراسان رضوی همزمان با فرار رسیدن هفته کتاب و کتابداری، برنامه سه شنبه های فرهنگی آستان قدس رضوی، شصت و چهارمین برنامه خود را به رونمایی و معرفی اسناد کهن مشاغل کتابخانه موجود در گنجینه رضوی اختصاص داد.

محمدهادی زاهدی، رییس اداره اسناد و مطبوعات آستان قدس رضوی، پیرامون این اسناد اظهار کرد: قدیمی ترین اسناد مربوط به کتابداری و کتابخانه مربوط به کتابخانه آستان قدس رضوی تنها اسناد موجود در ایران است که در مرکز اسناد آستان قدس رضوی نگهداری می شود و از ارزش بالایی برخوردار است و از نظر بررسی مشاغل حوزه کتابخانه مورد توجه قرار می گیرد.

وی گفت: طبق تحقیقات انجام شده در خصوص کتابداری، این شغل از دوران حکومت صفویه وجود داشته و شاغلان به این پیشه بنا بر سواد و فضیلت خود توسط شاه انتخاب می شدند.

زاهدی قدیمی ترین سند موجود پیرامون کتابخانه رضوی را متعلق به دوره صفوی در تاریخ 1009 ه‍جری قمری عنوان کرد که در مرکز اسناد گنجینه رضوی نگهداری می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«اسناد کهن مشاغل کتابخانه» رونمایی شد

«اسناد کهن مشاغل کتابخانه» رونمایی شد