مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 آبان 1399 ساعت 10:002020-11-17پزشكي

افزایش 126 درصدی ذخیره سازی خون بندناف در استان


مدیرنمایندگی بندناف مرکز رویان چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون بیش از 700 مورد نمونه خون بندناف استان ذخیره شده است که در 6 ماهه امسال با ذخیره 107 مورد خون بند ناف افزایش 126 درصدی در ذخیره داشتیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرکرد سودابه بنی مهدی امروز در جمع خبرنگاران گفت: سلول های بنیادی پتانسیل درمان بیش از 80 نوع بیماری را دارند و در حال حاضر بیشترین استفاده از سلول های بنیادی خون بندناف در درمان بیماری های با منشا خونی می باشد که برای بیماری های تالاسمی، انواع سرطان خون، کم خونی های مادرزادی، بیماری های نقص سیستم ایمنی هم در اطفال هم در بالغین استفاده می شود.

مدیر نمایندگی بندناف خون رویان چهارمحال و بختیاری افزود: بیش از 160 کارآزمایی برای بیماری های غیرخونی مثل فلج مغزی، اوتیسم، بیماری نقص قلبی، کاهش شنوایی و همچنین دیابت نوع یک می باشد و بانک بندناف خون استان تاکنون بالغ بر 700 نمونه جمع آوری و به بانک خون بند ناف رویان تهران ارسال کرده است.

وی اظهار داشت: در 6 ماهه نخست امسال 107 نمونه خون بندناف در استان ذخیره شده است که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته 126 درصد رشد داشته است.

وی افزود: هزینه اولیه ذخیره سازی خون بندناف تقریبا 3 میلیون و 700 هزار تومان است که امکان پرداخت به صورت اقساط و تسهیلات فراهم است و پرداخت شارژ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 126 درصدی ذخیره سازی خون بندناف در استان

افزایش 126 درصدی ذخیره سازی خون بندناف در استان