مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 آبان 1399 ساعت 09:052020-11-17سياسي

برای تربیتِ معلم هم چرتکه می اندازند!


گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مرضیه تعقلی؛ علی رغم کمبود چندصدهزار نفری معلم در دستگاه آموزش کشور و همچنین متن صریح سند تحول بنیادین و تاکیدات مکرر رهبری بر الویت و اهمیت دانشگاه فرهنگیان به عنوان مسیر اصلی جذب و تربیت معلم، - این تلاش مصرانه برای جایگزینی تدریجی مسیر جذب نیرو از دانشگاه فرهنگیان به نهاد های غیررسمی و خصوصی چیست؟ چه دلیلی می تواند داشته باشد غیر از میل بی پایان دستگاه های قانون گذار و اجرایی کشور به خصوصی سازی آموزش؟! گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو ، مرضیه تعقلی؛ علی رغم کمبود چندصدهزار نفری معلم در دستگاه آموزش کشور و همچنین متن صریح سند تحول بنیادین و تاکیدات مکرر رهبری بر الویت و اهمیت دانشگاه فرهنگیان به عنوان مسیر اصلی جذب و تربیت معلم، امسال شاهد کاهش معنادار ظرفیت پذیرش دانشجومعلم در دانشگاه های فرهنگیان و شهید رجایی بودیم.

تا آنجا که متقاضیانی با رتبه های خوب و شایسته ی توجه حتی به مرحله ی مصاحبه این دانشگاه ها هم نرسیدند و خیلی زود از دور رقابت ها خارج شدند .

این موضوع درحالی ست که بحران کمبود معلم طی چند سال اخیر از جمله مصائب دولت بوده است.

طبق آمار در سال 99 چیزی حدود 80هزار معلم و در سال 1400 جمعیت 97هزار نفری از معلمین بازنشست می شوند و این یعنی وضع به مراتب از امروز هم بحرانی تر خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برای تربیتِ معلم هم چرتکه می اندازند!

برای تربیتِ معلم هم چرتکه می اندازند!