مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 آبان 1399 ساعت 07:452020-11-17سياسي

شاه مغرب، جمهوری صحرا را تهدید کرد


شاه مغرب در گفت وگوی تلفنی با دبیرکل سازمان ملل متحد بر پاسخ قاطعانه به هر گونه تهدیدی علیه امنیت این کشور در صحرای غربی تأکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در حالی که تنش ها در صحرای غربی بین پادشاهی مغرب و جبهه پولیساریو ادامه دارد، محمد ششم شاه مغرب تأکید کرد که به هر گونه تهدیدی پاسخ قاطع خواهد داد.

محمد ششم در گفت وگوی تلفنی با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد گفت که مغرب به آتش بس پایبند است اما در عین حال مصمم است که به هر گونه تهدید علیه امنیت شهروندان خود در چارچوب دفاع قانونی، پاسخ قاطعی بدهد.

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، این اظهارات شاه مغرب در حالی است که جبهه پولیساریو از روز جمعه گذشته در واکنش به عملیات نظامی مغرب در گذرگاه مرزی الکرکرات واقع در منطقه حایل در مجاورت موریتانی، اعلام جنگ کرده است.

شاه مغرب همچنین گفت که کشورش به اتخاذ اقدامات ضروری برای برقراری نظم و تضمین تردد امن افراد و کالاها در این منطقه ادامه خواهد داد.

از سوی دیگر جبهه پولیساریو مدعی شد که مغرب به آتش بس اعلام شده در سال 1991 تحت نظارت سازمان ملل پایبند نیست و بر این اساس حملات به پایگاه های ارتش مغرب ادامه خواهد داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شاه مغرب، جمهوری صحرا را تهدید کرد

شاه مغرب، جمهوری صحرا را تهدید کرد