مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 آبان 1399 ساعت 22:302020-11-16اقتصادي

ماجرای قطع درختان جنگلی در شمال کشور چیست؟


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، عباسعلی نوبخت اظهار کرد: براساس قانون برنامه ششم توسعه کشور دولت مکلف شده است که تسهیلات لازم را برای توسعه زراعت چوب و واردات مواد اولیه صنایع چوبی در اختیار دستگاه های ذی ربط قرار دهد.

- در پی انتشار اخباری مبنی بر قطع درختان جنگلی در اراضی جلگه ای شمال کشور، معاون امور جنگل سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری گفت: سازمان جنگل ها به دنبال بهره برداری از عرصه هایی است که در آن ها زارعت چوب انجام داده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو ، عباسعلی نوبخت اظهار کرد: براساس قانون برنامه ششم توسعه کشور دولت مکلف شده است که تسهیلات لازم را برای توسعه زراعت چوب و واردات مواد اولیه صنایع چوبی در اختیار دستگاه های ذی ربط قرار دهد.

از سوی دیگر براساس همین قانون، بهره برداری از جنگل های شمال ممنوع شده است و اکنون باتوجه به شرایط تحریم در کشور باید بتوانیم پاسخگوی نیاز صنایع چوبی باشیم.

وی ادامه داد: از سال های گذشته تاکنون چه در اراضی ملی - که قابلیت زراعت چوب در آن ها وجود دارد - و چه در مستثنیات مردم زارعت چوب انجام شده است همچنین سازمان جنگل ها موظف است که در سطحی حدود 75 هزار هکتار عملیات زارعت چوب را انجام دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماجرای قطع درختان جنگلی در شمال کشور چیست؟

ماجرای قطع درختان جنگلی در شمال کشور چیست؟