مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 آبان 1399 ساعت 11:052020-11-16سياسي

ردیه ای بر دیدگاه های مصطفی محقق داماد در باب نهاد امامت و حکومت


آیا می توان باور کرد که امام معصوم (ع) درباره رهبری مردم از خود سلب مسئولیت کند یا هر وقت فردی با او منازعه در حکومت کرد، بدون بهانه و به اختیار، - قم- آیا می توان باور کرد که امام معصوم (ع) درباره رهبری مردم از خود سلب مسئولیت کند یا هر وقت فردی با او منازعه در حکومت کرد، بدون بهانه و به اختیار، کار دنیا را به او بسپارد؟ خبرگزاری مهر ، گروه استان ها- رضا اسلامی*: دکتر مصطفی محقق داماد در اظهار نظری پیرامون نسبت خلافت (حکومت) و امام امامت ابراز کرده است که خلافت از امامت جدا است.

محقق داماد اظهار کرده است که خلافت امری دنیوی و غیر مقدس و امامت امری دینی - اخروی و مقدس است و صلح امام حسن (ع) را شاهدی بر این مدعا قرار داده است.

این اظهارنظر واکنش هایی را در محیط حوزه علمیه قم به دنبال داشته است.

البته این سخنان مسبوق به مطالب دیگری است که وی در مناسبات و موضوعاتی مختلف اظهارنظر کرده و دیدگاه های خاص خود را درباره علم و دین و انکار اقتصاد اسلامی، یا درباره ایمان و کفر و آثارش در حقوق شهروندی، یا درباره امر به معروف و نهی از منکر شرح داده و ادله ای اجمالی بر آنها اقامه کرده است.

اهمیت بحث علمی در این محورها به حدی زیاد است که ناچاریم پاسخی به پاسخ ها بیافزاییم و انحراف بزرگی را که در مسیر بحث علمی پدید آمده است، متذکر شویم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ردیه ای بر دیدگاه های مصطفی محقق داماد در باب نهاد امامت و حکومت

ردیه ای بر دیدگاه های مصطفی محقق داماد در باب نهاد امامت و حکومت