مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 آبان 1399 ساعت 09:352020-11-15بين الملل

تحقق یک مطالبه تاریخی/ دشت میناب نفس تازه می کند


سد و دشت میناب که سال ها متأثر از فشار سنگین انتقال آب آن به بندرعباس، دچار آسیب های عمیقی شده بود حالا نفس تازه ای می کشد و دیگر آب آن به بندرعباس منتقل نخواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، سد و دشت میناب سال ها منبع اصلی تأمین آب شهر پرجمعیت بندرعباس بود و برداشت بی رویه از سد و چاه هایی دشت آن موجب بروز فروچاله ها و نابودی هزاران هکتار از اراضی بهشت هرمزگان گشته بود و مطالبه تاریخی مردمی این شهر آن بود که نیاز آبی بندرعباس از دیگر طرق تأمین و این دشت فرصتی برای نفس کشیدن بیابد.

  حالا به گفته محمد امین قصمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان، با راه اندازی دو آبشیرین کن عظیم یک میلیون مترمکعبی و آبشیرین کن 100 هزار مترمکعبی بندرعباس و وارد شدن تدریجی آنها به مدار تولید، روز به روز به نیاز بندرعباس به انتقال آب از سد میناب کاسته و همین طور آب شرب شهر میناب نیز از این به بعد از تصفیه خانه سد سرنی تأمین خواهد شد.

یعنی سالانه از انتقال بیش از 30 میلیون مترمکعب آب از میناب به بندرعباس خودداری و این میزان از آب صرف تغذیه دوباره دشت هایی خواهد شد که طی سالیان گذشته تحت فرسایش شدید قرار گرفته و رو به نابودی بودند.

حالا میناب بار دیگر می تواند نفسی تازه کند و به تدریج به روزهای پرآبی خویش بازگردد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحقق یک مطالبه تاریخی/ دشت میناب نفس تازه می کند

تحقق یک مطالبه تاریخی/ دشت میناب نفس تازه می کند