مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 آبان 1399 ساعت 07:202020-11-15اقتصادي

مهم ترین کمک دولت به حوزه ICT، کاهش تصدی گری است


عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای با بیان دغدغه فعالان بازار حوزه آی سی تی و مشکلات تامین مالی شرکتها گفت: مهم ترین اقدام دولت، کاهش تصدی گری است.

- عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای با بیان دغدغه فعالان بازار حوزه آی سی تی و مشکلات تامین مالی شرکتها گفت: مهم ترین اقدام دولت، کاهش تصدی گری است.

نیما نامداری در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه صنعت فناوری اطلاعات و دیجیتال، برخلاف بسیاری از حوزه های دیگر اقتصادی، بر پایه منبع انسانی است، گفت: در حالی که اصلی ترین عامل ایجاد ارزش در حوزه معادن، نیرو و انرژی، منابع طبیعی است، در صنعت آی تی اساسا نیروی انسانی بزرگ ترین عاملی است که ایجاد رشد می کند.

با وجود این در سال های اخیر به واسطه شرایط کلان مملکت، بحران ها و چالش ها در شرایط اقتصادی، فرهنگی اجتماعی، با مهاجرت نیروی انسانی روبه رو شدیم.

وی ادامه داد: ما در شرایطی هستیم که بسیاری از نیروهای کلیدی کشور ترجیح می دهند وارد حوزه هایی شوند که درآمد فوری بیشتری ایجاد می کند، حتی اگر احتیاج به تخصص آی تی کمتری داشته باشد، کما اینکه بسیاری از افراد کلیدی این صنعت در سال های اخیر به سمت معامله در بورس یا سوداگری هایی در بازارهای مالی رفتند که بازده سریعی برایشان دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهم ترین کمک دولت به حوزه ICT، کاهش تصدی گری است

مهم ترین کمک دولت به حوزه ICT، کاهش تصدی گری است