مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 آبان 1399 ساعت 05:252020-11-15پزشكي

زباله ای که به انسان زندگی می بخشد


متخصص زنان و زایمان در استان کردستان، گفت: خون بند ناف، امیدهای فراوانی را برای درمان بسیاری از بیماری های صعب العلاج فراهم کرده است.

- ایسنا/کردستان متخصص زنان و زایمان در استان کردستان، گفت: خون بند ناف، امیدهای فراوانی را برای درمان بسیاری از بیماری های صعب العلاج فراهم کرده است.

15 نوامبر که روز جهانی خون بند ناف نام گذاری شده، فرصتی مناسب برای آشنایی بیشتر مردم با این موضوع است.

خون بند ناف، غنی از سلول های بنیادی است که در روند درمان بیماری هایی مانند تالاسمی و سرطان خون مورداستفاده قرار می گیرد، این خون حاوی سلول های بنیادین است و بهترین فاکتورهای خونی را در خود دارد و می توان از آن برای درمان بسیاری از بیماری های خاص و صعب العلاج استفاده کرد.

آزیتا هدف جو، متخصص زنان و زایمان در استان کردستان، در خصوص اهمیت ذخیره خون بند ناف، گفت: سالانه تعداد بسیار زیادی از افراد در سطح کشور به پیوند مغز و استخوان نیاز پیداکرده که متأسفانه تعداد افراد داوطلب به عنوان دهنده معدود است.

وی افزود: خون بند ناف و ذخیره آن می تواند گزینه بسیار خوب برای افراد دهنده یعنی مادر و نوزاد باشد که بدون عارضه جانبی، بدون درد و بدون اقدام تهاجمی صورت می گیرد در این راستا ما می توانیم خون بندناف را در بانک نگهداری ذخیره کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زباله ای که به انسان زندگی می بخشد

زباله ای که به انسان زندگی می بخشد