مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 آبان 1399 ساعت 05:202020-11-15سياسي

سرداری که می خواست هفت ملت زیر بیرق امیرالمومنین(ع) باشد


شاید یکصد سال از جمله معروف ستارخان خطاب به پاختیانوف کنسول تزارها در تبریز می گذرد که گفت: می خواهم هفت ملت زیر بیرق امیرالمومنین(ع) یا ایران باشد! ، - سرداری که می خواست هفت ملت زیر بیرق امیرالمومنین(ع) باشد ایسنا/آذربایجان شرقی شاید یکصد سال از جمله معروف ستارخان خطاب به "پاختیانوف" کنسول تزارها در تبریز می گذرد که گفت: "می خواهم هفت ملت زیر بیرق امیرالمومنین(ع) یا ایران باشد!"، اما این جمله کوتاه و پرمعنی هنوز هم در دل تاریخ به یادگار مانده تا عرق دینی و ملی سردار ملی را به نمایش بگذارد.

25 آبان سالروز درگذشت ستارخان ، دلیر مرد شجاعت های دوران مشروطه است که همواره نامش به شجاعت و استقامت پیوند خورده و هرچند چراغ عمرش در سال 1293 ه.

ش خاموش شد اما همواره نام و خاطرش بر زبان ها می چرخد؛ سرداری که ایستادگی را از خانه اش به جریان انداخت تا ایرانمان، زیر بیرق بیگانگان نرود.

یک تبریزپژوه در مورد ماجرای دعوت پاختیانوف از ستارخان و جمله معروف می خواهم هفت ملت زیر بیرق امیرالمومنین(ع) و یا ایران باشد ، به ایسنا می گوید: پاختیانوف که کنسول روس تزاری در تبریز بود، می خواست با ستارخان دیدار کند و بر این اساس، ستارخان را به کنسولگری دعوت می کند، اما ستارخان، مشاوران زبده و باسوادی داشت و این موضوع باعث شد تا ستارخان به کنسول


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرداری که می خواست هفت ملت زیر بیرق امیرالمومنین(ع) باشد

سرداری که می خواست هفت ملت زیر بیرق امیرالمومنین(ع) باشد