مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 آبان 1399 ساعت 14:102020-11-14سياسي

ثبت نشان جغرافیایی چاروق دوزی و مسگری زنجان تا پایان سال


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: نشان جغرافیایی چاروق دوزی و مسگری زنجان تا پایان سال جاری به ثبت می رسد.

- امیر ارجمند امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در حال حاضر پرونده دو رشته چاروق دوزی و مسگری برای ثبت در سامانه قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در صورت تسریع در بررسی، پرونده ثبت جغرافیایی دو رشته چاروق دوزی و مسگری   از سوی شورای ارزشیابی و ثبت نشان جغرافیایی صنایع دستی، این دو رشته تا پایان سال 99 به ثبت خواهد رسید.

ارجمند با بیان اینکه شهر زنجان در سال 96 توانست نشان جغرافیایی در دو رشته چاقوسازی و ملیله سازی را به ثبت برساند، اضافه کرد: نشان جغرافیایی مبدأ کالایی را به قلمرو، منطقه، یا ناحیه ای از کشور منتسب می شود، مشروط بر این که کیفیت و مرغوبیت، شهرت یا سایر خصوصیات کالا اساساً قابل انتساب به مبدأ جغرافیایی آن باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان یادآور شد: چاقوسازی، چاروق دوزی، ملیله کاری و مسگری  از صنایع دستی برجسته زنجان به شمار می رود.

وی همچنین از مرمت شیروانی ساختمان موزه باستان شناسی مردان نمکی خبر داد و گفت: پیرو مشکلاتی که در سال های اخیر در محدوده ی شیروانی و سقف موزه ذوالفقاری پیش آمده بود، از مهر ماه سال جاری عملیات مرمت و بازسازی شی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت نشان جغرافیایی چاروق دوزی و مسگری زنجان تا پایان سال

ثبت نشان جغرافیایی چاروق دوزی و مسگری زنجان تا پایان سال