مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 آبان 1399 ساعت 01:302020-11-13پزشكي

اضطراب سلامتی؛ مهم ترین مشکل افراد در دوران کرونا


نتایج بررسی تماس های سامانه مشاوره تلفنی جهاد دانشگاهی نشان داد مهم ترین علت تماس افراد با این سامانه، اضطراب سلامتی در گروه تماس گیرندگان بدون علامت ابتلا به کرونا است.

-   به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، یکی از تاثیرات مهم همه گیری بیماری کووید-19 در جهان، مشکلات روان شناختی این بیماری و در خطر قرار گرفتن سلامت روان افراد مختلف جامعه است.

در زمان شیوع بیماری های واگیردار، شرایط پرخطر، غیرقابل پیش بینی بودن اوضاع و عدم اطمینان از زمان کنترل بیماری، جدی بودن خطر مرگ و تحلیل ها و اطلاعات غلط می تواند نگرانی و اضطراب افراد را افزایش دهد.

از سوی دیگر قرنطینه سبب از دست دادن ارتباطات چهره به چهره و تعاملات اجتماعی در افراد می شود و این شرایط می تواند برای افراد استرس زا باشد.

به همین دلیل انجام مداخلات روان شناختی در زمان شیوع بیماری های واگیردار اجتناب ناپذیر است.

یکی از اقداماتی که در ایران، در زمان همه گیری کووید-19 انجام گرفته، ارائه خدمات مشاوره روان شناختی توسط سامانه تلفنی اضطراب و استرس جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی است.

با توجه به اهمیت توجه به آثار روان شناختی کووید-19 پژوهشگران جهاد دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، شکایات شایع افراد تماس گیرنده با این سامانه را مورد بررسی قرار دادند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اضطراب سلامتی؛ مهم ترین مشکل افراد در دوران کرونا

اضطراب سلامتی؛ مهم ترین مشکل افراد در دوران کرونا