مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 آبان 1399 ساعت 10:452020-11-11پزشكي

«استرس» تیر خلاص سکته قلبی و مغزی


مدیرگروه بیماری های غیرواگیر معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان گفت: «استرس» تیر خلاص سکته قلبی و مغزی است چراکه فرد در شرایط استرسی دچار انقباض عروق و افزایش ترشح یکسری هورمون ها می شود و در صورت داشتن عوامل دیگر فرد مستعد سکته قلبی و مغزی است.

- ایسنا/همدان مدیرگروه بیماری های غیرواگیر معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان گفت: استرس تیر خلاص سکته قلبی و مغزی است چراکه فرد در شرایط استرسی دچار انقباض عروق و افزایش ترشح یکسری هورمون ها می شود و در صورت داشتن عوامل دیگر فرد مستعد سکته قلبی و مغزی است.

راضیه سادات میرمعینی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه سکته مغزی به عنوان نتیجه ای از شرایط نامناسبی که در بدن ایجاد شده شناخته می شود، اظهار کرد: وجود عوامل زمینه سازی که منجر به تنگی عروق می شود، نقش مهمی در بروز سکته مغزی دارد چراکه این تنگی عروق منجر به عدم خون رسانی به مغز یا قلب و ایجاد سکته مغزی یا قلبی در افراد می شود.

وی سکته ناشی از عدم خون رسانی به یک عضو یا سکته ناشی از خونریزی یک رگ در آن عضو را از انواع سکته برشمرد و افزود: هر دو مورد تحت عنوان سکته معرفی می شوند و ناشی از این عامل هستند که جداره آن رگ در اثر مرور زمان، بالا بودن سطوح چربی خون و وجود فشارخون دچار اختلال و مشکل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«استرس» تیر خلاص سکته قلبی و مغزی

«استرس» تیر خلاص سکته قلبی و مغزی